Tag bank
Rozmiar czcionki
- Uwierzył, że jego pieniądze są zagrożone. W efekcie działania oszustów stracił 62 tys. złotych Ponad 60 tysięcy złotych stracił 40-latek, który uwierzył, że jego pieniądze są zagrożone. Mężczyzna był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku i wpłaca swoje oszczędności na „bezpieczne konto”. Policjanci apelują o ostrożność i przekazują na co zwracać uwagę, aby zapobiec utraty pieniędzy.
- Oszukana na pracownika banku Uwaga - oszuści podszywają się pod pracowników banku i oferując rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy z konta namawiają do zainstalowania specjalnej aplikacji. Mieszkanka powiatu działdowskiego uwierzyła i straciła prawie 7 tysięcy złotych.
- Z zaciągniętą pożyczką i bez środków na koncie przez oszusta-widmo Internet stał się częścią życia. Bawi, uczy, służy dp pracy. W sieci spędzamy coraz więcej czasu. Dobrodziejstwa techniki to też niekiedy pożywka dla cyberprzestępców, których ofiarami padają nieświadomi użytkownicy globalnej wioski. Tak było w tym przypadku. Nieznana osoba dokonała przełamania elektronicznego zabezpieczenia w jednym z kont bankowych i zaciągnęła pożyczkę na kwotę blisko 47 tysięcy złotych. Złodziejowi udało się również przelać z konta 44 tysiące złotych na dane innej osoby.
- Oszukany mężczyzna stracił blisko 120 tysięcy złotych Pomimo wielu ogólnopolskich kampanii informacyjnych i licznych apeli Policji nadal dochodzi do oszustw internetowych. Sprawcy są cały czas aktywni i wymyślają coraz to nowsze metody, aby zdobyć zaufanie swojej ofiary i wyczyścić jej konto bankowe. Policja ostrzega przed oszustami podającymi się za pracowników banku, którzy dzwonią z oficjalnych numerów bankowych.
- Straciła blisko 60 tys zł. na bankowca Uwaga - oszuści podszywają się pod pracowników banków i oferując rzekomą pomoc namawiają do zainstalowania w telefonie specjalnej aplikacji. Mieszkanka powiatu uwierzyła i straciła blisko 60 tys. złotych.
- Padła ofiarą oszusta metodą „phone spoofing” – straciła 80 tysięcy złotych Naciągacze i szachraje trudniący się oszukiwaniem ludzi wykorzystując przebiegłą metodę „phone spoofing”. Sprawcy używają oprogramowania do zmiany numeru telefonu lub nazwy przychodzącego połączenia, które widzimy na wyświetlaczu swojego telefonu. Oszust podszywa się np. pod pracownika banku, przedstawiciela urzędu, czy nawet policjanta i podczas rozmowy wzbudza u swojej ofiary poczucie zagrożenia, np. przekonując, że ktoś podjął próbę wypłacenia pieniędzy zgromadzonych na jego rachunku bankowym. Następnie oferuje pomoc i każe ściśle i bezwarunkowo podążać z jego wskazówkami. W taki sposób 27-latka straciła 80 tysięcy złotych.
- Uwaga oszuści nie odpuszczają Policjanci po raz kolejny apelują do wszystkich o czujność oraz rozsądek, szczególnie podczas rozmów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banków, a nawet funkcjonariuszy takich organów jak policja lub prokurator. Oszuści próbują takich sposobów na wyłudzanie pieniędzy.
- Robił zakupy w sieci przy użyciu karty płatniczej. Stracił ponad 27 000 zł Oszuści cały czas modyfikują swoje sposoby działania i wymyślają nowe. Próbują wykorzystać pośpiech swoich ofiar, zaufacie do znanych nam marek oraz nieświadomość potencjalnej ofiary, co do skutków podejmowanych działań. Nie daj się wykorzystać, chroń swoje środki finansowe. Oszuści potrzebują danych przypisanych do naszych kart lub dostępu do naszej bankowości, aby wypłacić gotówkę, płacić naszymi pieniędzmi za swoje zakupy, dokonywać przelewu na kolejne konta, do których dzięki posiadanym informacją mają dostęp. Nie pozwól na to i nie klikaj bezmyślnie.
- Kilka prób wyłudzenia pieniędzy metodą na funkcjonariusza CBŚ i policjanta Oszuści nie próżnują. Ich aktywność wzrasta szczególnie w okresie przedświątecznym i okołoświątecznym. Wykorzystując ludzką ufność podszywają się pod funkcjonariuszy służb mundurowych. Informują o zagrożeniu utratą oszczędności swoje ofiary, a następnie każą wypłacić pieniądze i przekazać w bezpieczne ręce. W ten sposób ofiary oszustwa tracą oszczędności całego życia. Pamiętaj! Policja nigdy nie informuje o prowadzonych działaniach przeciwko oszustom, a tym bardziej nie prosi o wypłatę i przekazywanie pieniędzy!
- Otrzymał telefon z „banku”. Przekazał kod BLIK. Stracił 10 tysięcy złotych Szczycieńscy śledczy przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie metodą na tzw. pracownika banku. Pewien 26-letni mieszkaniec Szczytna otrzymał telefon z placówki, w którym posiadał konto. Wprowadzony w błąd, co ewentualnej próby włamania na jego konto przekazał rzekomemu pracownikowi kod BLIK. Po pewnym czasie zorientował się, że z jego rachunku „wypłynęła” kwota 10 tys. złotych. Policjanci apelują! Okres przedświąteczny to czas żniw dla oszustów. Dlatego zachowajmy szczególną ostrożność!