Otrzymał telefon z „banku”. Przekazał kod BLIK. Stracił 10 tysięcy złotych
Szczycieńscy śledczy przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie metodą na tzw. pracownika banku. Pewien 26-letni mieszkaniec Szczytna otrzymał telefon z placówki, w którym posiadał konto. Wprowadzony w błąd, co ewentualnej próby włamania na jego konto przekazał rzekomemu pracownikowi kod BLIK. Po pewnym czasie zorientował się, że z jego rachunku „wypłynęła” kwota 10 tys. złotych. Policjanci apelują! Okres przedświąteczny to czas żniw dla oszustów. Dlatego zachowajmy szczególną ostrożność!
W czwartek (02.12.2021r.) parę minut po godzinie 19:00 z oficerem dyżurnym szczycieńskiej komendy skontaktował się 27-letni mieszkaniec Szczytna. Mężczyzna oświadczył, że prawdopodobnie stał się ofiarą oszustwa internetowego. W wyniku czego stracił wszystkie swoje oszczędności.
Z relacji 27-latka wynikało, że otrzymał on telefon z banku, w którym posiadał konto. W rozmowie z pracownikiem uzyskał informację, że mogło dojść do próby włamania na jego rachunek bankowy. Celem weryfikacji tych informacji został poproszony o podanie kodu BLIK. Mężczyzna zaniepokojony całą sytuacją przekazał dane, o które został poproszony. Po pewnym czasie zorientował się, że z jego konta „wypłynęła” kwota 10 tysięcy złotych.
Policjanci apelują! Okres przedświąteczny to czas żniw dla oszustów. Dlatego zachowajmy szczególną ostrożność zarówno w rozmowach telefonicznych z nieznanymi osobami, które chcę uzyskać dostęp do naszych danych osobowych, loginów, pinów. Pamiętajmy! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS.
Rozłącz się i daj sobie czas na chwilę namysłu! Nie daj się ponieść emocjom! Oszustowi właśnie na tym zależy, abyś działał pod presją, bo wtedy nie będziesz myślał racjonalnie.
Upewnij się w swoim banku, czy rzeczywiście osoba o takim imieniu i nazwisku pracuje w tej siedzibie. Bądź czujny! W tej sytuacji Twoje bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od Ciebie i Twojego działania!
(ic/kh)