Inżynieria

Projekty organizacji ruchu

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z dnia 14 kwietnia 2017 r. poz. 784)

 

PROJEKT CZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU

Projekt czasowej organizacji ruchu należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie dokumentacji papierowej lub elektronicznie w formacie pdf przesłany na skrzynki pocztowe e-mail policjantów upoważnionych przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie do opiniowania – wymienionych w strukturze zespołu ds. inżynierii drogowej lub Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie i powinien zawierać:

1. Podstawę opracowania: przepisy prawne, wizja w terenie, decyzje, umowy.

2. Opis techniczny: charakterystyka drogi i ruchu drogowego, dokładna lokalizacja miejsca robót (km i miejscowość), opis występujących zagrożeń lub utrudnień (przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu), termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin przywrócenia poprzedniego stanu organizacji ruchu.

3. Kartę uzgodnień z opisem zakresu organizacji ruchu potrzebną do wpisywania wszelkich uzgodnień oraz opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie.

4. Czytelny plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy.

5. Czytelny plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2 000 lub szkic bez skali) z lokalizacją istniejących, projektowanych i usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz z parametrami geometrii drogi.

6. W przypadku projektów zawierających sygnalizację świetlną: program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi.

7. Wykaz zastosowanych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

8. Nazwisko i podpis projektanta, autora opracowania. 

Po uzyskaniu wszelkich uzgodnień oraz opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie projekt należy złożyć w siedzibie GDDK i A O/Olsztyn lub Biura ds. dróg Departamentu Infrastruktury i Geodezji URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO, celem jego zatwierdzenia.

 W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzenie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego: opis techniczny z charakterystyką robót, powtarzalny schemat umieszczenia znaków na drodze, sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających i wykonujących roboty, w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi - w tym przypadku nie wymagana jest opinia Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie.

 

PROJEKT STAŁEJ ORGANIZACJI RUCHU

Projekt stałej organizacji ruchu należy złożyć w jednym egzemplarzu w formie dokumentacji papierowej lub elektronicznie w formacie pdf przesłany na skrzynki pocztowe e-mail policjantów upoważnionych przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie do opiniowania – wymienionych w strukturze zespołu ds. inżynierii drogowej lub Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie i powinien zawierać:

1. Podstawę opracowania: przepisy prawne, wizja z terenie, decyzje, umowy.

2. Opis techniczny: charakterystyka drogi i ruchu drogowego, dokładna lokalizacja (km i miejscowość), termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu.

3. Kartę uzgodnień z opisem zakresu organizacji ruchu potrzebną do wpisywania wszelkich uzgodnień oraz opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie.

4. Czytelny plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy.

5. Czytelny plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 w formacie A-3 (w uzasadnionych przypadkach dopuszcza się stosowanie innej skali lub innego formatu, np. przy skrzyżowaniach wielopoziomowych lub węzłach drogowych co musi być uzgodnione z organem zarządzającym ruchem) z lokalizacją istniejących, projektowanych i usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz z parametrami geometrii drogi.

6. W przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną: program sygnalizacji, obliczenia przepustowości drogi, natężenia ruchu istniejące i prognozowane.

7. Zasady dokonywania zmian oraz sposób ich realizacji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu zawierającego inne zmiany wpływające na ruch drogowy.

8. Wykaz zastosowanych znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

9. Nazwisko i podpis projektanta, autora opracowania

Po uzyskaniu wszelkich uzgodnień oraz opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie projekt należy złożyć w siedzibie GDDK i A O/Olsztyn lub Biura ds. dróg Departamentu Infrastruktury i Geodezji URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO, celem jego zatwierdzenia.

 

 

Wzór dokumentu do wykorzystania:

Wniosek o zaopiniowanie projektu organizacji ruchu

 

 

 

 

Powrót na górę strony