Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Policjanci ostrzegają przed oszustami !

Oszuści co rusz wymyślają nowe metody oszustw, które mają na celu wyłudzenie naszych pieniędzy. Tym razem do oszustwa wykorzystany został popularny serwis ogłoszeniowy. 29-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego zamiast otrzymać pieniądze za umieszczony na aukcji przedmiot straciła 1000 zł. Apelujemy o rozwagę i ostrożność w Internecie!

W niedzielę (02.10.2022r.) do braniewskich kryminalnych stawiła się 29-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego informując, że została oszukana. Kobieta na jednym ze znanych serwisów sprzedażowych zamieściła ogłoszenie. Po pewnym czasie za pośrednictwem komunikatora internetowego zaczęła otrzymywać korespondencje od osoby zainteresowanej zakupem. W trakcie rozmowy, oszust wzbudził zaufanie chęcią zakupu. Aby sfinalizować zakup wysłał kobiecie link z fałszywą platformą banku, zachęcając do uzupełnienia danych rachunku m.in. numeru konta, na które miał zostać zrealizowany przelew. W efekcie zamiast zasilić konto za sprzedaż przedmiotów kobieta straciła swoje oszczędności. Gdy 29-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszusta, było już za późno, a kontakt z rzekomym kupcem urwał się.

Pamiętaj, aby otrzymać zapłatę za sprzedawany przedmiot, kupującemu wystarczy tylko numer twojego konta bankowego.

Co robić by nie paść ofiarą oszustwa?
•    Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych;
•    NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
•    Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze;
•    Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych;
•    Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków;
•    Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
•    Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
•    Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
•    Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
•    Kieruj się zdrowym rozsądkiem.

(rj/ru)

 

Powrót na górę strony