Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejny senior oszukany metodą „na prokuratora”

W Giżycku doszło do kolejnego ataku ze strony oszustów na seniorach. Po południu rozdzwoniły się telefony. Niczego nie podejrzewająca 61-latka zaufała nieznanym osobom i straciła oszczędności swojego życia. Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Giżycku przypominają jak działają oszuści i jak należy się zachować, by nie stać się ich ofiarą.

Do oszustwa doszło w czwartek (01.07.2021r.) jego ofiarą padła 61-letnia mieszkanka Giżycka. Na telefon stacjonarny seniorki zadzwonił mężczyzna, który podając się za prokuratora poinformował: „że wspólnie z policją rozpracowują szajkę oszustów, którzy współpracują z bankiem i kradną z kont pieniądze. Niczego nieświadoma seniorka zaufała swojemu rozmówcy, postępowała zgodnie z jego poleceniami. Kobieta w obawie, że mogłaby stracić swoje oszczędności postanowiła wypłacić je z „zagrożonego konta” i przekazała kurierowi. Fałszywy prokurator zapewniał kobietę, że przyjdą umundurowani policjanci i spiszą protokół, a po zakończonych działaniach odzyska swoje oszczędności. Niestety tak się nie stało. Fałszywi funkcjonariusze nie nawiązali z nią ponownego kontaktu i tym sposobem seniorka straciła 40 tysięcy złotych. Całą sprawę zgłosiła prawdziwym policjantom w Komendzie Powiatowej Policji w Giżycku.

Przypominamy!

Najczęściej poszkodowane są osoby starsze, schorowane, samotne, które potrzebują kontaktu z bliskimi i drugą osobą. Sprawcy oszustw są bardzo wiarygodni np. stosując metodę „na policjanta” czy „na prokuratora”, podają wymyślone imię i nazwisko, często numer odznaki policyjnej. Przekonują ofiary, że dzięki pieniądzom, które przekażą, uda się schwytać przestępców, bądź że są one potrzebne, by pomóc osobom bliskim, które znalazły się w trudnej sytuacji.
Po raz kolejny ostrzegamy i przypominamy jak nie stać się ofiarą oszustwa!
· Należy zachować zdrowy rozsądek i ostrożność – jeśli dzwoni do nas osoba, która podaje się za członka rodziny i prosi o pieniądze nie należy podejmować żadnych pochopnych decyzji.
· Jeśli chodzi o członka rodziny, zadzwoń do niego i dowiedz się, czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy. Opowiedz osobie bliskiej o zaistniałym zdarzeniu.
· Nigdy nie udzielaj przez telefon informacji jaką ilość pieniędzy posiadasz w domu, bądź na koncie bankowym.
· Nigdy na czyjeś zlecenie nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku, nie zaciągaj kredytów i nie ujawniaj swoich danych osobowych, numerów PIN, haseł.
· Nie ulegaj presji jaką wywiera telefoniczny rozmówca.
· Poinformuj Policję! Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy można zgłaszać w dowolnej jednostce lub dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

Pamiętaj!
· Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem.
· Policja nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych działaniach, „akcjach
. policyjnych”. Jeżeli odebrałeś taki telefon bądź pewien, że dzwoni oszust.

(ich/kh)

Powrót na górę strony