KWP: Pierwszaki w odblaskowych szelkach honorowymi gośćmi Warmińsko-Mazurskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
W olsztyńskiej siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego odbyło się posiedzenie Warmińsko- Mazurskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Tematykę szeroko rozumianego bezpieczeństwa na drogach naszego regionu zaprezentowali przedstawiciele Policji, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a w obszarze ratownictwa drogowego: przedstawiciele Straży Pożarnej oraz Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego. Jedna grupa w tym znamienitym gronie z pewnością wyróżniała się… i została też wyróżniona.
Podpisanie „Warmińsko-Mazurskiej Strategii Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2014-2020”
Dziś podczas posiedzenia Warmińsko-Mazurskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zatwierdzono dokument „Warmińsko-Mazurska Strategia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2014-2020”. Zakłada ona między innymi ograniczenie liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych o 50% i osób rannych o 40 %.
Mali ambasadorzy bezpieczeństwa
Właśnie ten moment podsumowań stanu bezpieczeństwa to doskonały czas, by zadbać i o bezpieczeństwo w przyszłości. Do udziału w konferencji zaproszono pierwszoklasistów z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Klebarku Wielkim. To najmłodszym dzieciom dedykowana jest kolejna odsłona kampanii zachęcającej do używania elementów odblaskowych. Pierwszoklasiści będą honorowymi gośćmi spotkania, będą też ambasadorami promującymi używanie odblasków wśród swoich rówieśników.
Dzięki programowi profilaktycznemu warmińsko-mazurskiej drogówki realizowanemu przy pomocy Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego najmłodsze dzieci z terenów wiejskich otrzymają szelki z elementami odblaskowymi, by mogły czuć się bezpiecznie na drodze jesienią i zimą.
By nie zanudzić pierwszaków tematyką ważną dla dorosłych, policjanci przygotowali im specjalne atrakcje. Dzieci będą mogły poznać pracę różnych policyjnych formacji. Zobaczą jak pracują funkcjonariusze Oddziału Prewencji Policji, obejrzą policyjny sprzęt, radiowozy, zwiedzą jednostkę przy ul. Pstrowskiego, zobaczą jak działa policyjny robot, jak wyglądają prawdziwi antyterroryści, porozmawiają także z przewodnikiem psa i policjantami ruchu drogowego.
Kilka słów o Radzie
Warmińsko-Mazurska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego działa pod przewodnictwem Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a jego zastępcami są Wojewoda Warmińsko-Mazurski oraz Komendant Wojewódzki Policji w Olsztynie. Do zadań Rady należy opracowywanie regionalnych programów poprawy brd, opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie brd, zatwierdzanie planów wydatków WORD-ów w części przeznaczonej na brd, inicjowanie kształcenia kadr administracji publicznej i szkolenie w zakresie brd, inicjowanie współpracy międzywojewódzkiej, współpraca z właściwymi organizacjami społecznymi i instytucjami pozarządowymi, inicjowanie działalności edukacyjno-informacyjnej, udzielanie pomocy podmiotom realizującym zadania objęte regionalnym programem poprawy brd, tworzenie systemu komunikacji ze społeczeństwem w zakresie brd, promowanie inicjatyw mających na celu ochronę życia i zdrowia użytkowników dróg, analizowanie i ocena podejmowanych działań.
mk/af
Dane statystyczne
Wypadki drogowe i ich skutki z udziałem dzieci i młodzieży w latach 2012-2013
i za 9 miesięcy 2014 roku według grup wieku i miesięcy
|
|
Liczba Wypadków |
Liczba Zabitych |
Liczba Rannych |
||||||
Rok zdarzenia |
Miesiąc zdarzenia |
do 6 lat |
7 - 14 lat |
15 - 17 lat |
do 6 lat |
7 - 14 lat |
15 - 17 lat |
do 6 lat |
7 - 14 lat |
15 - 17 lat |
2012 |
Styczeń |
2 |
7 |
6 |
0 |
0 |
0 |
2 |
7 |
6 |
Luty |
4 |
8 |
7 |
0 |
0 |
0 |
4 |
10 |
7 |
|
Marzec |
4 |
9 |
5 |
0 |
0 |
0 |
4 |
9 |
5 |
|
Kwiecień |
4 |
7 |
11 |
0 |
0 |
0 |
4 |
7 |
11 |
|
Maj |
2 |
18 |
8 |
0 |
0 |
0 |
2 |
18 |
8 |
|
Czerwiec |
3 |
12 |
9 |
0 |
0 |
0 |
3 |
12 |
9 |
|
Lipiec |
10 |
16 |
17 |
1 |
0 |
2 |
9 |
16 |
15 |
|
Sierpień |
10 |
20 |
12 |
0 |
0 |
0 |
10 |
21 |
13 |
|
Wrzesień |
6 |
10 |
9 |
0 |
0 |
1 |
6 |
10 |
8 |
|
Październik |
2 |
13 |
10 |
0 |
0 |
0 |
2 |
13 |
10 |
|
Listopad |
1 |
10 |
8 |
0 |
0 |
0 |
1 |
11 |
9 |
|
Grudzień |
7 |
9 |
6 |
0 |
0 |
1 |
7 |
9 |
6 |
|
2012 Suma |
55 |
139 |
108 |
1 |
0 |
4 |
54 |
143 |
107 |
|
2013 |
Styczeń |
2 |
5 |
6 |
0 |
0 |
1 |
2 |
5 |
5 |
Luty |
4 |
11 |
7 |
0 |
0 |
1 |
4 |
12 |
6 |
|
Marzec |
2 |
7 |
4 |
1 |
0 |
0 |
1 |
7 |
4 |
|
Kwiecień |
|
7 |
7 |
|
1 |
0 |
|
6 |
7 |
|
Maj |
4 |
14 |
12 |
0 |
0 |
0 |
4 |
14 |
13 |
|
Czerwiec |
4 |
19 |
16 |
0 |
0 |
0 |
4 |
19 |
17 |
|
Lipiec |
7 |
19 |
14 |
0 |
0 |
1 |
7 |
19 |
15 |
|
Sierpień |
4 |
15 |
16 |
0 |
0 |
1 |
4 |
15 |
15 |
|
Wrzesień |
7 |
10 |
9 |
0 |
0 |
0 |
7 |
10 |
10 |
|
Październik |
3 |
8 |
7 |
0 |
0 |
0 |
3 |
8 |
7 |
|
Listopad |
2 |
11 |
9 |
0 |
0 |
0 |
2 |
12 |
9 |
|
Grudzień |
1 |
10 |
11 |
0 |
0 |
0 |
1 |
10 |
11 |
|
2013 Suma |
40 |
136 |
118 |
1 |
1 |
4 |
39 |
137 |
119 |
|
2014 |
Styczeń |
2 |
5 |
2 |
0 |
0 |
0 |
3 |
5 |
2 |
Luty |
2 |
12 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
13 |
5 |
|
Marzec |
2 |
8 |
6 |
0 |
0 |
0 |
2 |
9 |
6 |
|
Kwiecień |
4 |
9 |
5 |
0 |
0 |
0 |
4 |
9 |
5 |
|
Maj |
7 |
19 |
11 |
0 |
0 |
0 |
7 |
19 |
11 |
|
Czerwiec |
4 |
14 |
10 |
1 |
0 |
0 |
3 |
14 |
10 |
|
Lipiec |
10 |
14 |
11 |
0 |
1 |
0 |
10 |
13 |
11 |
|
Sierpień |
9 |
13 |
5 |
0 |
1 |
0 |
9 |
12 |
5 |
|
Wrzesień |
3 |
7 |
8 |
0 |
0 |
0 |
3 |
7 |
8 |
|
2014 Suma |
43 |
101 |
61 |
3 |
2 |
0 |
41 |
101 |
63 |
|
Suma końcowa |
138 |
376 |
287 |
5 |
3 |
8 |
134 |
381 |
289 |
Wypadki drogowe i ich skutki z udziałem dzieci i młodzieży w latach 2012-2013
i za 9 miesięcy 2014 roku według grup wieku, rodzaju uczestnika i rodzaju użytkownika
|
|
|
Liczba Wypadków |
Liczba Zabitych |
Liczba Rannych |
||||||
Wiek ofiary |
Rodzaj Uczestnika |
Rodzaj Użytkownika |
2012 |
2013 |
2014 |
2012 |
2013 |
2014 |
2012 |
2013 |
2014 |
do 6 lat |
Kierujący |
Rowerzyści |
2 |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
Pasażer |
Użytkownicy autobusów |
|
1 |
1 |
|
0 |
0 |
|
1 |
1 |
|
Użytkownicy pojazdów uprzywilejowanych |
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
|
||
Użytkownicy samochodów osobowych |
42 |
24 |
30 |
0 |
0 |
3 |
42 |
24 |
27 |
||
Pieszy |
Piesi |
10 |
13 |
8 |
1 |
1 |
0 |
9 |
12 |
9 |
|
do 6 lat Suma |
55 |
40 |
43 |
1 |
1 |
3 |
54 |
39 |
41 |
||
7 - 14 lat |
Kierujący |
Motorowerzyści |
5 |
8 |
|
0 |
0 |
|
5 |
8 |
|
Rowerzyści |
21 |
16 |
16 |
0 |
0 |
0 |
21 |
16 |
16 |
||
Użytkownicy innych pojazdów |
|
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
||
Użytkownicy motocykli |
|
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
||
Użytkownicy samochodów osobowych |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
|
1 |
1 |
|
||
Pasażer |
Motorowerzyści |
|
5 |
1 |
|
0 |
0 |
|
5 |
1 |
|
Rowerzyści |
|
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
||
Użytkownicy autobusów |
1 |
3 |
6 |
0 |
0 |
0 |
1 |
3 |
8 |
||
Użytkownicy innych pojazdów |
|
|
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
||
Użytkownicy motocykli |
|
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
||
Użytkownicy samochodów ciężarowych |
1 |
1 |
|
0 |
0 |
|
1 |
1 |
|
||
Użytkownicy samochodów osobowych |
58 |
46 |
46 |
0 |
1 |
2 |
61 |
46 |
44 |
||
Pieszy |
Piesi |
52 |
52 |
31 |
0 |
0 |
0 |
53 |
53 |
31 |
|
7 - 14 lat Suma |
139 |
136 |
101 |
0 |
1 |
2 |
143 |
137 |
101 |
||
15 - 17 lat |
Kierujący |
Motorowerzyści |
22 |
18 |
14 |
0 |
0 |
0 |
22 |
18 |
14 |
Rowerzyści |
6 |
8 |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
8 |
6 |
||
Użytkownicy motocykli |
3 |
5 |
1 |
0 |
1 |
0 |
3 |
4 |
1 |
||
Użytkownicy samochodów osobowych |
4 |
|
1 |
1 |
|
0 |
3 |
|
1 |
||
Pasażer |
Motorowerzyści |
4 |
6 |
1 |
0 |
0 |
0 |
4 |
6 |
1 |
|
Użytkownicy autobusów |
1 |
5 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
5 |
4 |
||
Użytkownicy motocykli |
1 |
|
2 |
0 |
|
0 |
1 |
|
2 |
||
Użytkownicy samochodów ciężarowych |
1 |
|
|
0 |
|
|
1 |
|
|
||
Użytkownicy samochodów osobowych |
39 |
51 |
21 |
2 |
3 |
0 |
39 |
52 |
21 |
||
Pieszy |
Piesi |
27 |
25 |
13 |
1 |
0 |
0 |
26 |
26 |
13 |
|
15 - 17 lat Suma |
108 |
118 |
61 |
4 |
4 |
0 |
107 |
119 |
63 |
||
Suma końcowa |
302 |
294 |
205 |
5 |
6 |
5 |
304 |
295 |
205 |
Wypadki drogowe i ich skutki z udziałem dzieci i młodzieży w latach 2012-2013
i za 9 miesięcy 2014 roku według grup wieku i rodzaju uczestnika
|
Liczba Wypadków |
Liczba Zabitych |
Liczba Rannych |
|||||||
Wiek ofiary |
Rodzaj Uczestnika |
2012 |
2013 |
2014 |
2012 |
2013 |
2014 |
2012 |
2013 |
2014 |
do 6 lat |
Kierujący |
2 |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
Pasażer |
43 |
25 |
31 |
0 |
0 |
3 |
43 |
25 |
28 |
|
Pieszy |
10 |
13 |
8 |
1 |
1 |
0 |
9 |
12 |
9 |
|
do 6 lat Suma |
55 |
40 |
43 |
1 |
1 |
3 |
54 |
39 |
41 |
|
7 - 14 lat |
Kierujący |
27 |
27 |
16 |
0 |
0 |
0 |
27 |
27 |
16 |
Pasażer |
60 |
57 |
54 |
0 |
1 |
2 |
63 |
57 |
54 |
|
Pieszy |
52 |
52 |
31 |
0 |
0 |
0 |
53 |
53 |
31 |
|
7 - 14 lat Suma |
139 |
136 |
101 |
0 |
1 |
2 |
143 |
137 |
101 |
|
15 - 17 lat |
Kierujący |
35 |
31 |
22 |
1 |
1 |
0 |
34 |
30 |
22 |
Pasażer |
46 |
62 |
26 |
2 |
3 |
0 |
47 |
63 |
28 |
|
Pieszy |
27 |
25 |
13 |
1 |
0 |
0 |
26 |
26 |
13 |
|
15 - 17 lat Suma |
108 |
118 |
61 |
4 |
4 |
0 |
107 |
119 |
63 |
|
Suma końcowa |
302 |
294 |
205 |
5 |
6 |
5 |
304 |
295 |
205 |