Miał zarobić i odzyskać wcześniej zainwestowane środki, a stracił 37000 złotych
Oszuści wykorzystując zaufanie mieszkańca powiatu działdowskiego, co do możliwości szybkiego zarobku i zwrotu wcześniej zainwestowanych pieniędzy, doprowadzili go do utraty środków w kwocie 37000 złotych.
W środę (3.12.2025) do Komisariatu Policji w Lidzbarku zgłosił się mieszkaniec powiatu działdowskiego, który w okresie od 15 listopada br. do dnia zgłoszenia za namową dwóch mężczyzn podających się za pracowników firmy inwestującej na giełdzie, został wprowadzony w błąd, co do możliwości inwestycji i szybkiego zarobku oraz możliwości odzyskania wcześniej zainwestowanych środków. Sprawcy nakłonili pokrzywdzonego do zainstalowania aplikacji na telefon, za pomocą której zaciągnęli pożyczki na dane mężczyzny, a następnie przelewali uzyskane w ten sposób pieniądze na inne konta. W wyniku działania oszustów 75-latek stracił 37000 złotych.
Policja przypomina o tym, by w kontaktach przez telefon czy Internet zachować wzmożoną czujność, szczególnie, gdy osoby zachęcają do inwestycji i obiecują ponadprzeciętne zyski.
Zanim zainwestujesz pieniądze, upewnij się czy oferta jest prawdziwa czytając informacje na jej temat w internecie. Pamiętaj, że oferty kierowane przez obce osoby i nieznane instytucje mogą okazać się oszustwem. Korzystając z internetu i robiąc transakcje zachowaj szczególną ostrożność. Zasady bezpieczeństwa są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:
Nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom;
Nie przesyłamy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont;
Nie podajemy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe;
Nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.;
Nie klikamy w przesyłane niesprawdzone linki;
Nie instalujemy żadnych aplikacji i programów wskazanych przez dzwoniącego.
Pamiętajmy, aby chronić swoje komputery i telefony za pomocą oprogramowania antywirusowego, programów wychwytujących pliki szpiegujące. Zmieniajmy hasła dostępowe do aplikacji i kont.
Pamiętajmy, by nikomu nie podawać swoich danych osobowych, dostępowych do kont bankowych, kart kredytowych, czy poczty e-mail. Należy pamiętać, że pracownicy banków czy instytucji finansowych nigdy nie namawiają do instalowania dodatkowych aplikacji czy podawania wrażliwych danych. Jeżeli ktoś prosi nas o takie informacje lub do czegoś namawia, powinna nam się zapalić lampka ostrzegawcza, żebyśmy nie padli ofiarą oszustwa. Każdą niepokojącą sytuację zgłaszajmy do swojego banki i na Policję.
(jn/aj)