Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszukana na pracownika banku, straciła 16000 złotych

Mieszkanka powiatu działdowskiego padła ofiarą oszustwa na pracownika banku. Oszust pod pretekstem weryfikacji złożonego wniosku kredytowego, poprosił o wygenerowanie kodów blik przez kobietę, w wyniku czego ta straciła 16000 złotych.

W czwartek (18.04.2024 r.) sprawca, podając się za pracownika banku, zadzwonił do mieszkanki powiatu działdowskiego i pod pretekstem weryfikacji złożonego wniosku o kredyt wyłudził od 45-latki pieniądze w kwocie 16000 zł, które pokrzywdzona przelała w pięciu transakcjach poprzez wygenerowanie kodów blik.

Apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów, w tym kodów BLIK. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowania aplikacji czy przelania pieniędzy na wskazane konto. Nie poprosi również o wygenerowanie i podanie kodów BLIK do potwierdzenia wpływu pieniędzy na konto.

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni, podając się za pracownika banku, faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

Przypominamy!

Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu blik, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji bądź przelanie pieniędzy na wskazane konto, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot – NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE!

Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;

NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;

NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;

NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH.;

NIE KLIKAMY W PRZESYŁANE NIESPRAWDZONE LINKI.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić policję.

(jn/kh)

Powrót na górę strony