EFRR Program Operacyjny Pomoc Techniczna
1. Projekt pn „Policja – aktywny beneficjent i partner samorządu lokalnego w realizacji projektów finansowanych z funduszy strukturalnych”.
Projekt został zainicjowany przez Wielkopolskie Centrum Informacji Europejskiej i Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu.
Realizacja tego wspólnego przedsięwzięcia została zrealizowana ze środków Unii Europejskiej w ramach II Konkursu Dotacji dla Organizacji Pozarządowych, ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego celem rozpowszechnienia na terenie całego kraju wypracowanych dobrych praktyk wdrażania funduszy strukturalnych przez Policję oraz samorządy lokalne współpracujące z Policją przy pozyskiwaniu funduszy strukturalnych.
Cel projektu:
1) Upowszechnienie wiedzy na temat funduszy strukturalnych, z których może skorzystać Policja samodzielnie oraz we współpracy z samorządem lokalnym
2) Wypromowanie ciekawych i innowacyjnych projektów zrealizowanych samodzielnie przez Policję i przy współpracy z samorządem lokalnym
3) Promocja projektów aktualnie realizowanych przez Policję
4) Stworzenie forum wymiany doświadczeń pomiędzy beneficjentami funduszy strukturalnych,
a potencjalnymi odbiorcami pomocy unijnej
5) Promocja działań polskiej policji i samorządu lokalnego wśród partnerów zagranicznych.
Projekt został zrealizowany w dwóch etapach:
1) Wydanie broszury informacyjnej zawierającej opisy projektów zrealizowanych przez Policję i samorządy lokalne w całej Polsce. Wydawnictwo będzie miało charakter także edukacyjny.
2) Międzynarodowa konferencja podsumowująca projekt, na której omówiono najciekawsze projekty zaprezentowane w publikacji.
Projekt zakładał podniesienie wiedzy odbiorców projektu, czyli Policji i lokalnej administracji samorządowej na temat możliwości wykorzystania funduszy strukturalnych, wskazanie Policji jako partnera
w pozyskiwaniu środków strukturalnych, a także podniesienie wiedzy na temat projektów realizowanych przez służby użyteczności publicznej, w tym przez Policję ze środków funduszy strukturalnych .
Termin realizacji: od 1 maja 2006 r. do 31 grudnia 2006 r.
Spotkania zespołu roboczego w dniach 16-17.05.2006 r., 12-13.06.2006 r., 21-22.09.2006 r. Zespół roboczy (zespół) projektu stworzyli przedstawiciele Komend Wojewódzkich, które przystąpiły do projektu na mocy podpisanych porozumień (Komenda Główna Policji, Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy, Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku, Komenda Wojewódzka Policji w Gorzowie Wielkopolskim, Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Komenda Wojewódzka Policji w Lublinie, Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Wrocławiu). Osoby te, są autorami poszczególnych rozdziałów publikacji i wszystkie były zaangażowane w przedsięwzięcia opisywane w niniejszej publikacji.
Konferencja inauguracyjna odbyła się dn. 07.12.2006 r. w Poznaniu. Celem konferencji była promocja wypracowanych, dobrych praktyk wdrażania funduszy strukturalnych przez Policję oraz samorządy lokalne współpracujące z Policją przy pozyskiwaniu funduszy strukturalnych oraz przedstawienie propozycji wykorzystania funduszy strukturalnych przez Policję w latach 2007-2013.