Miała zainwestować pieniądze a została oszukana
Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa. Fałszywy broker miał pomóc w pomnożeniu oszczędności. Efekt był jednak odwrotny, a kobieta straciła prawie 7000 zł. Policjanci ostrzegają i przypominają - jeżeli nawiąże z Tobą kontakt osoba, która będzie proponowała szybki zysk oraz zainstalowanie oprogramowania na komputerze - ZAWSZE zachowaj czujność i zdrowy rozsądek! To może być oszust!
Po raz kolejny oszuści wykorzystali brak wymaganej ostrożności w sieci. W poniedziałek (24.10.2022r.) do braniewskiej komendy stawiła się 72-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego, która została oszukana na kwotę blisko 7000 zł. Tym razem fałszywy broker zaproponował inwestycję pieniędzy w akcje. Nieśiadoma oszustwa kobieta, zgodziła się na przelew pieniędzy. Początkowo wpłaciła na wskazane przez oszusta konto 1000 zł. Następnie 72-latka została namówiona do zainstalowania określonego oprogramowania. Kobieta podała też dane osobowe oraz numer karty. Zalogowała się na stronę swojego banku. Tym sposobem oszust wszedł w posiadanie jej danych oraz mógł wykonywać operacje na jej koncie. W rezultacie oszust wziął pożyczkę za pomocą jej konta. Gdy pieniądze trafiły na jej rachunek, wypłacił je. Na skutek działania oszusta kobieta straciła łącznie 6950 zł.
Co robić by nie paść ofiarą oszustwa?
• Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych
• NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
• Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV;
• Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze;
• Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych;
• Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków;
• Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
• Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
• Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku;
• Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, mo-żesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego ty-pu
oprogramowania;
• Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
(RU/PŻ)