Kliknęła w link i straciła pieniądze – uważaj na linki do śledzenia przesyłki kurierskiej!
42-letnia mieszkanka gminy Nidzica chciała sprzedać dziecięce krzesełko do karmienia za pośrednictwem popularnego portalu społecznościowego. Niestety chęć zysku uśpiła jej czujność i zamiast zyskać 120 zł ze sprzedaży, straciła 400 zł. Jak to możliwe? Kliknęła w link od kupującego i wpisała swoje dane do bankowości elektronicznej. Apelujemy o zachowanie ostrożności przy transakcjach internetowych!
We wtorek (23.08.2022r.) do nidzickiej komendy zgłosiła się 42-letnia mieszkanka gminy Nidzica, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta została oszukana podczas sprzedaży internetowej. Z jej relacji wynikało, że na portalu społecznościowym wystawiła na sprzedaż dziecięce krzesełko do karmienia. Za pośrednictwem znanego komunikatora skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem przedmiotu. W trakcie prowadzonej korespondencji 42-latce został przesłany link do dotyczący śledzenia przesyłki kurierskiej, w który kliknęła i została przekierowana na stronę firmy kurierskiej. Tam podała swoje dane do logowania w bankowości internetowej swojego banku. Następnie na swój numer telefonu dostała informację z banku zawierającą kilkucyfrowy kod, który wprowadziła na stronie firmy kurierskiej. W ten sposób kobieta nieświadomie udostępniła swoje konto oszustowi, który dokonał transakcji na kwotę 400 zł wypłacając ją przy użyciu kodu BLIK.
Pamiętajmy, że chęć zysku potrafi uśpić naszą czujność. Przypominamy żeby pod żadnym pozorem nie klikać w przesłane linki, a transakcje internetowe finalizować za pośrednictwem portalu sprzedażowego a nie komunikatorów! Nigdy nie podajemy loginów i haseł do swojej bankowości elektronicznej – udostępniając tego typu dane, dajesz przyzwolenie oszustowi na dysponowanie swoimi pieniędzmi zgromadzonymi na koncie!
(ap/kh)