Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Padła ofiarą oszustwa

Policjanci systematycznie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w bezpośrednim, telefonicznym czy też wirtualnym kontakcie z obcymi. Przedmiotem policyjnych apeli jest ostrzeżenie przed utratą oszczędności, które są w zainteresowaniu oszustów. Nie tylko starsi, ale również młodsi mieszkańcy naszego regionu muszą się mieć na baczności. Nowomiejscy policjanci przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie internetowym.

Nowomiejscy policjanci przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie internetowym na szkodę mieszkanki naszego powiatu. Młoda kobieta zaoferowała na popularnym portalu ogłoszeniowym sprzedaż sukienki za kwotę 25 złotych. W pewnym momencie skontaktował się z nią potencjalny kupujący, który na jej adres wysłał link, który należało kliknąć by dokonać transakcji. Po wejściu w ten link kobieta podała wszystkie dane rachunku bankowego wraz z loginem, hasłem nawet numerem PESEL. Jak można się domyśleć transakcja sprzedaży sukienki nie została sfinalizowana, a na rachunku bankowym kobiety bez jej wiedzy dokonano operacji wypały pieniędzy w kwocie 600 złotych za pomocą BLIK.

Warto wiedzieć!

• Jak zawsze przy takim zdarzeniu przestrzegamy, żeby nie otwierać nieznanych linków i nie podawać danych - szczególnie tych, związanych z dokonywaniem płatności online i dostępem do bankowości internetowej.

• Dzięki aplikacji zdalnego pulpitu oszuści wiedzą wszystko, co dana osoba robi na telefonie czy komputerze, widzą kody do autoryzowania transakcji. W ten sposób oszuści przejmują kontrolę nad Twoim rachunkiem i „czyszczą” konto z Twoich oszczędności.

Jak nie stać się ofiarą?

• Bądź czujny, nie działaj pochopnie. Presja czasu i pośpiech są złymi doradcami - wtedy łatwo możesz zostać zmanipulowany. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz. Jeśli rozmówca przedstawia się jako pracownik banku - rozłącz się a następnie skontaktuj się bankiem osobiście lub telefonicznie (wybierając numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli rzeczywiście ktoś z banku do Ciebie dzwonił, konsultant będzie wiedział o co chodzi.

• Jeśli cała sytuacja wygląda podejrzanie, dla własnego bezpieczeństwa przelej oszczędności na konto w innym banku, zmień hasła, z których korzystasz podczas logowania na konto.

Pamiętaj!

• Instalując aplikację zdalnego pulpitu sam umożliwiasz przestępcom dostęp do swojego konta i bank może nie uwzględnić reklamacji.

• Nie klikaj żadnych odsyłaczy w wiadomości przesłanej sms-em, za pośrednictwem komunikatora czy e-maila. Linki te często prowadzą do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwymi programami.

(lm/kh)

Powrót na górę strony