Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Zainstalowała aplikację i straciła 55 tys. zł

Oszuści nie próżnują i w pogoni za naszymi pieniędzmi doskonalą swoje umiejętności interpersonalne, by wzbudzić nasze zaufanie i ostatecznie pozbawić nas oszczędności. Wbrew powszechnej opinii, to zagrożenie nie dotyczy jedynie seniorów. Przekonała się o tym pewna 22-latka, która uwierzyła w legendę o zagrożonych na swoim koncie środkach finansowych. Dała się przekonać do zainstalowania aplikacji na swoim urządzeniu i straciła 55 tys. zł. Niech ta historia będzie przestrogą dla innych, by nie instalować aplikacji nieznanego pochodzenia, nie otwierać podejrzanych linków oraz aby nie podawać obcym swoich danych wrażliwych.

We wtorek (26.07.2022 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosiła się 22-letnia kobieta, która poinformowała, że prawdopodobnie w wyniku oszustwa straciła swoje oszczędności w kwocie około 55 tys. zł. Kobieta przekazała policjantom, że nieznany mężczyzna skontaktował się z nią telefonicznie i przekazał jej informację, o próbie kradzieży pieniędzy zgromadzonych na jej koncie, po czym się rozłączył. Po chwili telefon ponownie zadzwonił. 22-latka w słuchawce usłyszała kolejny głos z podejrzanym akcentem – tym razem miał być to pracownik banku, w którym kobieta miała swoje konto.

Działając krok po kroku, telefonujący mężczyzna namówił 22-latkę, jak oświadczył – dla jej dobra – na zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do jej pulpitu. Od tej chwili, oszuści śledzili każdy ruch nieświadomej zagrożenia 22-latki. Kolejny telefon i kolejna spełniona prośba – kobieta za namową oszusta przelała pieniądze na wskazany przez niego numer rachunku bankowego. Po stracie wszystkich oszczędności 22-latka zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiara oszusta, o czym z resztą poinformowała olsztyńskich policjantów.

Oszuści nie śpią! Chroń swoje oszczędności!

Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi – nawet jeśli głos w słuchawce przedstawia się i podaje za policjanta, pracownika poczty czy pracownika banku, w którym masz ulokowane oszczędności, zachowają ograniczone zaufanie i weryfikuj to, co usłyszysz.

Chroń swoje dane poufne, w tym również numery telefonów – za żadną cenę nie przekazuj swoich danych osobowych niezweryfikowanym instytucjom. Pamiętaj, że oszuści mogą wysyłać do Ciebie informacje z prośbą o wsparcie finansowe poprzez komunikatory społeczne należące do Twoich bliskich – zanim przekażesz kod BLIK, to skontaktuj się z osobą potrzebującą w celu zweryfikowania jego prośby.

Nie instaluj nieznanych programów czy aplikacji na swoich urządzeniach mobilnych, z których logujesz się do bankowości elektronicznej – żaden pracownik banku nie może wywierać na Tobie nacisków w celu zainstalowania wcześniej niezweryfikowanych aplikacji.

Dane do logowania należą wyłącznie do Ciebie! Nie przekazuj ich nawet podczas rozmowy z pracownikiem biura obsługi Twojego banku.

Nie wykonujesz planowanych przelewów? Pamiętaj, aby nigdy nie autoryzować transakcji, której wcześniej nie planowałeś! Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych.

Czujesz, że masz do czynienia z oszustem? Natychmiast się rozłącz i zadzwoń pod numer alarmowy 112!

(rp/tm)
 

Powrót na górę strony