Nie daj się oszukać!
Kolejna osoba, padła ofiarą oszustwa. Za pomocą popularnego komunikatora, kobieta została poproszona o pożyczkę. Okazało się, że osobą proszącą o ową pożyczkę nie jest znajomy tylko oszust, który naraził kobietę na stratę 1000 złotych.
Oszustwo metodą „na BLIKA” zdarzyło się w sobotę (26.06.2021r.), kiedy to kobieta odczytała w swoim komunikatorze wiadomość od swojego znajomego z prośbą o udzielenia pożyczki w formie udostępnienia kodu BLIK. Kobieta będąc w przekonaniu, że pisze z osobą jej znaną, udzieliła kodu.
Niestety okazało się, że została wprowadzona w błąd, co do tożsamości osoby proszącej o pożyczkę i tym samym straciła 1000 złotych. Kobieta zgłosiła to przestępstwo, a czynności będzie prowadziła szczycieńska jednostka. Policjantom znany jest model oszustwa z wykorzystaniem komunikatora, kiedy to oszust włamuje się na konto danej osoby i pisze w jej imieniu do innych osób z prośbą o gotówkę.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności zarówno w rozmowach telefonicznych z nieznanymi osobami, które chcą uzyskać dostęp do naszych danych osobowych, loginów, pinów oraz autoryzacji SMS, jak również o nie przelewanie żadnej kwoty pieniędzy na pisemną prośbę w różnego rodzaju komunikatorach. Podczas pisemnej prośby o szybką gotówkę, zawsze zweryfikujmy osobiście bądź telefonicznie taką prośbę z osobą o nią proszącą.
To od naszej czujności zależy bezpieczeństwo naszych oszczędności!!!
(jm/kh)