Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Nie daj się oszukać!

Kolejne dwie osoby, mieszkanki naszego powiatu padły ofiarą oszustwa. W pierwszym przypadku doszło do rozmowy telefonicznej, w której oszust podał się za pracownika banku i w ten sposób uzyskał od kobiety dane do zatwierdzenia autoryzacji transakcji. Natomiast w drugim przypadku, sprawca włamał się na komunikator i podając się za nią wyłudził od ofiary przelanie pieniędzy.

Oszustwo metodą „na pracownika banku” zdarzyło się w minionym tygodniu, kiedy to 64-letnia mieszkanka gminy otrzymała telefon od mężczyzny podającego się właśnie za pracownika banku. Dzięki tej metodzie sprawca uzyskał od kobiety dostęp do jej konta bankowego i zgromadzonych na nim środków. W ten sposób wyłudził autoryzację transakcji i dokonał oszustwa poprzez wypłacenie z jej konta pieniędzy w kwocie 950 zł. Policjantom znany jest również model oszustwa poprzez komunikator, kiedy to oszust włamuje się na konto danej osoby i pisze w jej imieniu do innych osób z prośbą o gotówkę. Tak również było w tym przypadku. W sobotę (12.12.2020r.) do KPP w Szczytnie zgłosiła się 36-letnia kobieta, która poinformowała, że na jej konto, na jednym z portali społecznościowych włamała się nieznana jej osoba, która w jej imieniu poprosiła o zapłacenie rachunku na kwotę 537 zł przy użyciu kodu BLIK. Ofiarą tego oszustwa padła osoba bliska zgłaszającej. Kobieta dopiero po dokonaniu transakcji zadzwoniła do osoby dokonującej rzekomej transakcji z zapytaniem: „Co kupuje?” Podczas rozmowy telefonicznej, kobiety zorientowały się, że padły ofiarami oszustwa internetowego.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności zarówno w rozmowach telefonicznych z nieznanymi osobami, które chcą uzyskać dostęp do naszych danych osobowych, loginów, pinów oraz autoryzacji SMS, jak również o nie przelewanie żadnej kwoty pieniędzy na pisemną prośbę w różnego rodzaju komunikatorach. Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS. Podczas pisemnej prośby o szybką gotówkę, zawsze zweryfikujmy osobiście bądź telefonicznie taką prośbę z osobą o nią proszącą.

To od naszej czujności zależy bezpieczeństwo naszych oszczędności!!!

(ic/kh)

Powrót na górę strony