„Tylko nie mów, że dałaś się nabrać…” – kolejne ataki oszustów
W ostatnim czasie nasiliła się działalność oszustów wykorzystujących w swoim przestępczym procederze sieć internetową. Cel oszustów zawsze jest ten sam – chęć wyłudzenia pieniędzy. Zazwyczaj po fakcie uświadamiamy sobie, że właśnie padliśmy ofiarą oszusta. Policja apeluje o zachowanie ostrożności i weryfikowanie informacji otrzymywanych na konta społecznościowe od osób pozornie podających się za naszych znajomych. Czasem jeden telefon sprawdzający wykonany do nadawcy wiadomości może uchronić nasze oszczędności.
Konta społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane przez osoby próbujące wyłudzić nasze pieniądze. Oszuści pod pretekstem dokonania pilnej płatności rozsyłają do naszych znajomych informacje z prośbą o przekazanie kodu BLIK. Przestępcy proszą o pilne pożyczenie kilkuset złotych. Nowoczesne systemy internetowych płatności, pozwalają na natychmiastowe przekazywanie pieniędzy, bez konieczności oczekiwania kilku dni na zaksięgowanie. Płatności przy wykorzystaniu kodu BLIK są realizowane błyskawicznie, a przelewy bardzo trudno jest cofnąć. Policjanci apelują o zachowanie czujności i weryfikację pochodzenia otrzymanych wiadomości tekstowych. Dokładnie sprawdźmy, czy osoba potrzebująca wsparcia finansowego faktycznie należy do grona naszych znajomych.
„Tylko nie mów, że dałaś się nabrać…”
W ubiegły weekend, ofiarą oszustów padła jedna z użytkowniczek konta portalu społecznościowego, które zostało przejęte przez oszustów. Kobieta uznając, że prośba o wygenerowanie kodu BLIK pochodzi od jednej z osób należących do grona znajomych bez zastanowienia przekazała, jak się ostatecznie okazało oszustom. Zanim pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszusta w mgnieniu oka straciła tysiąc złotych. Tego typu sytuacje nie należą do rzadkości, dlatego policjanci apelują o weryfikowanie źródła otrzymanych informacji jak również o odpowiednie zabezpieczenie dostępu do kont na portalach społecznościowych.
(rp/kh)