Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Szybka reakcja i dobra współpraca służb ratunkowych zapobiegła kolejnej tragedii

Z oficerem dyżurnym szczycieńskiej komendy skontaktował się dyspozytor Centrum Powiadamiania Ratunkowego z Gorzowa Wielkopolskiego. Przekazał on informację, że odebrał telefon od kobiety z informacją, że jej znajomy, który mieszka w okolicach Szczytna w woj. warmińsko – mazurskim, chce odebrać sobie życie. Funkcjonariusze nie zwlekali ani chwili. Ustalili dane oraz miejsce przebywania 37-latka i po niespełna 20 minutach zapukali do drzwi jego mieszkania. Dzięki szybkiej reakcji służb ratunkowych udało się zapobiec kolejnej ludzkiej tragedii i zapewnić 37-latkowi specjalistyczną opiekę medyczną.

We wtorek (06.10.2020r.) parę minut po godz. 14:00 z oficerem dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Szczytnie skontaktował się dyspozytor z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gorzowie Wielkopolskim. Poinformował, że przed chwilą otrzymał zgłoszenie, z którego wynikało, że jeden z mieszkańców powiatu szczycieńskiego powiadomił swoją znajomą, że chce odebrać sobie życie.

Oficer dyżurny szybko ustalił, że wskazany mężczyzna to rzeczywiście mieszkaniec powiatu szczycieńskiego. Dzięki natychmiastowej reakcji i wzorowej komunikacji policjanci z referatu patrolowo – interwencyjnego już po kilku minutach zapukali do drzwi jego mieszkania, aby upewnić się czy wszystko z nim w porządku. Mężczyzna był w bardzo złym stanie psychicznym. W rozmowie z policjantami podtrzymywał swoje wcześniejsze słowa o tym, że może targnąć się na swoje życie. Policjanci o swoich ustaleniach poinformowali oficera dyżurnego i podjęli decyzję o tym, że na miejsce należy wezwać załogę karetki pogotowia. Wkrótce 37-latkowi została udzielona specjalistyczna pomoc medyczna.

W trudnej chwili nie obawiaj się poprosić o pomoc!

Przypominamy, że działa całodobowa infolinia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego. Jest to bezpłatna pomoc przez 7 dni w tygodniu i wsparcie telefoniczne dyżurnych specjalistów: psychiatrów, psychologów, prawników i pracowników socjalnych - to uruchomione w grudniu 2017 roku przez Fundację "Itaka" Centrum Wsparcia dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego.

Centrum Wsparcia to projekt Fundacji "Itaka", realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. śmierci, utraty pracy, rozwodu, lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniem autodestrukcyjnym. Pomoc ta skierowana jest do osób w każdym wieku.

"Centrum Wsparcia" oferuje całodobową pomoc i wsparcie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez mail i czat.

Dyżurni eksperci w Centrum udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc. Wszelkie informacje na temat m.in. godzin dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie www.liniawsparcia.pl. Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.

Powrót na górę strony