Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Z bankowego konta zniknęło prawie 20 tysięcy – sprawa trafiła na policję

Uwaga na nietypowe jak do tej pory oszustwo. Doświadczyła go wczoraj mieszkanka Elblaga. Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował o próbie włamania na jej konto.

Mężczyzna wzbudził zaufanie ponieważ w telefonie wyświetlił się jako „infolinia banku”. Gdy kobieta oddzwoniła na ten numer, usłyszała głos z bankowej infolinii była więc przekonana, że rozmawia z bankiem. Nieznany mężczyzna poprosił o zainstalowanie w telefonie aplikacji związanej z obsługą konta. Poprowadził ją też krok po kroku jak ma to zrobić, a następnie poprosił o numer id telefonu. Również powiedział jak go uzyskać. Kobieta rozmawiała z „bankowym konsultantem” około godziny. Podała id telefonu, a wcześniej zainstalowała na prośbę rozmówcy aplikację. Aplikacja ta służy do zdalnej obsługi urządzenia poprzez inny komputer. Mając zainstalowane odpowiednie oprogramowanie oraz mając id urządzenia, można tym urządzeniem sterować.
Tak najprawdopodobniej stało się w opisywanym przypadku. Informacje o nim publikujemy jako przestrogę. Takie próby oszustwa mogą się zdarzyć w najbliższym czasie. Kobieta poszła do banku i zablokowała swoje konta. Podczas wizyty w banku okazało się, że oprócz wyłudzenia blisko 20 tysięcy złotych sprawca próbował w jej imieniu zdalnie uzyskać dostęp do kredytu w wysokości 20 tysięcy złotych.
Przypominamy:
Bank nigdy nie prosi o podanie haseł, kodów, e-maili czy numerów id. Jeżeli więc ktoś kieruje taką prośbę przez telefon, sms, mail to na pewno nie jest pracownikiem banku, a próbuje wyłudzić nasze dane i w konsekwencji pieniądze.
Nie instalujmy nieznanych nam aplikacji w telefonie, a podając numer id dajemy możliwość zdalnego sterowania naszym urządzeniem. Jeżeli jest ono powiązane z naszym kontem bankowym a tak jest najczęściej nietrudno domyślić się późniejszych konsekwencji.

(jn/rj)

Powrót na górę strony