Szczytno: Szkolenie na temat „Narodowego Programu Antyterrorystycznego na lata 2015-2019”
W Komendzie Powiatowej Policji w Szczytnie odbyło się szkolenie dla dyrektorów oraz pracowników placówek oświatowych dotyczące zasad postępowania w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
Wczoraj (15.12.2015) w siedzibie jednostki policji w Szczytnie odbyło się szkolenie na temat „Narodowego Programu Antyterrorystycznego na lata 2015-2019”. Przybyłych na spotkanie przedstawicieli wszystkich szkół ze Szczytna przywitał insp. Cezary Gołota, który omówił główny cel spotkania - wzmocnienie systemu antyterrorystycznego, a także zwiększenie świadomości mieszkańców naszego powiatu o zagrożeniach. Temu właśnie problemowi i zasadom postępowania w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym zostało poświęcone to spotkanie.
Szkolenie przeprowadziła mł. asp. Ewa Szczepanek wspólnie z asp. Przemysławem Godlewskim. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzieli się, jak postępować w przypadku wystąpienia zdarzeń o charakterze terrorystycznym, które potencjalnie mogą wystąpić w obiektach użyteczności publicznej, jak również zapoznali się z instrukcją alarmową w tym zakresie. Prowadzący szkolenie policjanci przekazali ponadto informacje o tym, jak postępować w sytuacji kiedy zostajemy zakładnikami podczas ataku terrorystycznego. Każdy z uczestników szkolenia otrzymał specjalną podręczną kartę, zawierającą podstawowe, niezbędne dane, które należy przekazać służbom ratunkowym podczas informowania ich o ataku terrorystycznym.
Aby wskazać możliwe przyczyny i skutki działań terrorystycznych, na zakończenie spotkania policjanci zaprezentowali krótki, opatrzony komentarzem film dotyczący ataków terrorystycznych na placówki oświatowe. Wśród możliwych scenariuszy ataków zobrazowano m.in. wtargniecie napastnika do szkoły.Dla utrwalenia przekazanych informacji każdy uczestnik szkolenia otrzymał płytę z wyświetlanym filmem oraz broszurą pt. Zasady postępowania na wypadek wtargnięcia napastnika na teren placówki oświatowej.
(AChB/TM)