Oszukana na pracownika banku straciła 4000 złotych, a kupująca telefon 600 złotych
Na pracownika banku, policjanta, wnuczka… oszuści nadal są aktywni i wyłudzają pieniądze od innych osób. Także robiący zakupy w sieci muszą zachować ostrożność. Minionej doby dwie mieszkanki powiatu działdowskiego padły ofiarą oszustów i utraciły pieniądze.
W środę (15.10.2025 r.) do Komisariatu Policji w Lidzbarku zgłosiła się mieszkanka powiatu działdowskiego, która straciła 600 złotych podczas zakupów przez Internet. 40-latka za pośrednictwem Internetu chciała zakupić telefon. Dokonała wpłaty 600 złotych na konto wystawiającego ogłoszenie i czekała na paczkę z telefonem. Zamiast aparatu telefonicznego otrzymała ziemniaki. Kontakt ze sprzedającym urwał się, a pokrzywdzona nie odzyskała pieniędzy.
Z kolei na terenie gminy Rybno doszło do oszustwa na pracownika banku. Do jednej z mieszkanek tej gminy zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku i poprzez wprowadzenie 29-latki w błąd, nakłoniła ją do wygenerowania i przekazania trzech kodów blik, w wyniku czego z konta pokrzywdzonej zniknęły 4000 złotych. Kobieta została oszukana.
Przestrzegamy!
Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu BLIK przez znajomego, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji bądź przelanie pieniędzy na wskazane konto, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot – NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE!
Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:
Nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom;
Nie przesyłamy pieniędzy, na podane przez obce osoby, numery kont;
Nie podajemy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe;
Nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.;
Nie klikamy w przesyłane, niesprawdzone linki.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji, najlepiej powiadomić policję.
(jn/kh)