Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Mieszkanka powiatu działdowskiego padła ofiarą oszustwa na pracownika banku

Mimo wielu apeli i ostrzeżeń Policji dotyczących oszustw internetowych, kolejna osoba nie dała się uchronić przed utratą pieniędzy. Minionej doby, na terenie powiatu działdowskiego jedna z mieszkanek uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku i chcąc uchronić swoje oszczędności, straciła 3 000 złotych.

W poniedziałek (3.03.2025 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie wpłynęło zawiadomienie od 40-letniej mieszkanki powiatu działdowskiego, która padła ofiarą oszustwa. Sprawca podający się za pracownika banku doprowadził kobietę do niekorzystnego rozporządzania własnym mieniem poprzez wprowadzenie jej w błąd, co do rzekomego przejęcia rachunku bankowego oraz danych osobowych pokrzywdzonej, w wyniku czego utraciła ona kwotę 3000 zł.

Apelujemy!

Bądź ostrożny i zachowaj rozsądek podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowania aplikacji czy przelania pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni podając się za pracownika banku, faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia, czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

Ta sama zasada dotyczy sytuacji, kiedy ktoś z naszych znajomych czy bliskich, prosi o przesłanie kodów BLIK do realizacji płatności, kontaktując się z nami za pomocą komunikatora. Zanim udostępnisz komuś kod, zadzwoń do tej osoby i zapytaj, czy na pewno to ona do nas pisała i prosiła o pomoc finansową. Nigdy nie przesyłaj kodów, jeśli nie upewnisz się, że osoba, której je udostępniasz jest tą właściwą. Potwierdź prośbę kontaktując się z nią telefonicznie, słysząc jej głos w słuchawce. Jeśli osoba nie odbiera, nie podawaj kodu, to może być oszust.

Przestrzegamy!

Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu BLIK przez znajomego, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji bądź przelanie pieniędzy na wskazane konto, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot – NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE!

Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

  • NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
  • NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY, NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY, NUMERY KONT;
  • NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;
  • NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH.;
  • NIE KLIKAMY W PRZESYŁANE, NIESPRAWDZONE LINKI.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji, najlepiej powiadomić policję.

(jn/kh)

 

 

Powrót na górę strony