Oszustwo na Blika - Nie daj się!
Mieszkanka powiatu braniewskiego padła ofiarą oszustwa na sprzedażowym portalu internetowym. Podała kody blik oszustowi, aby sprawdzić czy przelane przez niego pieniądze już wpłynęły na jej konto. Okazało się, że nie otrzymała żadnej gotówki, a z jej konta zniknęły oszczędności.
Do Posterunku Policji w Pieniężnie zgłosiła się 74-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego, informując policjantów, że z jej konta zniknęły pieniądze. Kobieta wystawiła na jednym z internetowych portali sprzedażowych produkt. Osoba zainteresowana jego zakupem zadzwoniła do niej i powiedziała, że przekaże środki pieniężne za zakupiony towar. Mężczyzna podczas rozmowy prosił kobietę o numer BLIK, aby sprawdzić, czy pieniądze już wpłynęły na jej konto. Gdy po sprawdzeniu przez nią stanu konta, nie było na nim tych pieniędzy, kobieta ponownie wygenerowała w aplikacji i podała kolejny kod BLIK. Mężczyzna podziękował kobiecie za rozmowę i transakcję, po czym zakończył z nią rozmowę. Okazało się, że pokrzywdzona nie otrzymała żadnych pieniędzy, a z jej konta zniknęły środki w kwocie 4 tysięcy złotych.
Bądźmy czujni i ostrożni! Internetowi naciągacze czyhają na Twoje pieniądze. Nie daj się oszukać!
(jr/aj)