Dzwoni do Ciebie „pracownik” banku? Uważaj – może to być oszustwo
Przestępcy cały czas szukają kolejnych ofiar. Policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące próby oszustwa przez osobę podającą się za pracownika banku. Kobieta straciła blisko 10 tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność i rozwagę.
Każdy z nas może któregoś dnia odebrać telefon i usłyszeć w słuchawce głos „pracownika banku”. Oczywiście tematem rozmowy będą pieniądze. Oszuści mają jeden cel – wyłudzić nasze pieniądze. Wywołują u rozmówcy bardzo silne emocje, które wpłyną na jasność myślenia. Oszuści nie próżnują o czym wielokrotnie już informowaliśmy.
W czwartek (09.01.2025 r.) do braniewskich policjantów zgłosiła się mieszkanka powiatu braniewskiego, która padłą ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. 24-latka przekazała policjantom, że kiedy odebrała telefon, rozmówca przedstawił się jako pracownik banku, który poinformował ją, że ktoś chciał zaciągnąć w jej imieniu kredyt. Poinformował ją, że wystarczy, aby przelała środki na wskazane przez niego konto bankowe, a sprawa będzie załatwiona. Niestety kobieta straciła całkowicie czujność i zaufała oszustowi. Oszust osiągnął swój cel – kobieta straciła prawie 10 000 zł.
Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić od nas pieniądze. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie środków finansowych należy zweryfikować. Nawet w sytuacji, w której zostaliśmy poinformowani np. o próbie podjęcia środków z naszego rachunku bankowego przez nieznaną nam osobę, należy zastanowić się, czy środki zgromadzone na koncie naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie.
(jr/kh)