Kliknęła w link, podała dane logowania, a z jej konta zniknęło prawie 3000 złotych
Zamiast zyskać 400 złotych, straciła 2900 złotych. Mieszkanka gminy Iłowo-Osada padła ofiarą oszusta internetowego. Kliknęła w podesłany przez rzekomego kupca link i podała swoje dane logowania, tracąc w ten sposób swoje oszczędności.
Mieszkanka gminy Iłowo-Osada padła ofiarą oszusta, który chciał rzekomo zakupić, wystawiony przez nią na sprzedaż na portalu internetowym bojler. Zainteresowany zakupem skontaktował się z kobietą w sobotę (2.11.2024 r.), informując że sam opłaci kuriera i przeleje pieniądze za bojler za pośrednictwem firmy kurierskiej. Następnie przesłał link do pokrzywdzonej. Ta kliknęła w podesłany link, który przekierował ją do strony bankowości. Kobieta podała swoje dane logowania lecz zamiast wpłaty pieniędzy na jej konto, sprawca wypłacił kwotę 2900 złotych.
Pamiętaj! Chcąc potwierdzić wpływ środków na konto czy dokonać przelewu dla sprzedającego za zakupiony produkt zrób to z własnego poziomu, logując się poprzez wpisanie strony swojego banku czy poprzez aplikację mobilną, ale nigdy przez link przesyłany przez sprzedającego/kupującego. Jeśli ktoś wysyła Ci link z prośbą o dokonanie wpłaty za zakupiony produkt lub sprawdzenie, czy wpłata wpłynęła w przypadku, gdy to my wystawiamy przedmiot na sprzedaż, możesz być pewien, że to oszustwo. Podobnie sprawa wygląda w przypadku linków przesyłanych w wiadomości sms przez podszywających się pod firmy świadczące usługi kurierskie, dostawców energii, gazu z dopłatą do przesyłki czy rachunku należy zachować szczególną ostrożność. Każdy link przesłany z zewnątrz, który przekierowuje nas na stronę płatności (banku) powinien wzbudzić nasz niepokój.
Bądź czujny i nie daj się oszukać! Zachowaj podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania płatności z wykorzystaniem sieci Internet. To, co odkładałeś przez całe życie, możesz stracić w kilka sekund.
(jn/rj)