Wakacje? Nie dla oszustów
30-latek uwierzył nieznanemu rozmówcy, że ktoś chce go oszukać i próbował zaciągnąć pożyczkę na jego dane. To była informacja, która wzbudziła w nim strach, a dalej było już tylko gorzej. Działając pod wpływem emocji i wierząc mężczyźnie podającemu się za pracownika banku, podał kody BLIK i zrobił natychmiastowy przelew na podane mu nieznane konto i stracił 15 000 zł. Apelujemy! Nie wierz we wszystko, co usłyszysz w słuchawce telefonu, zwłaszcza gdy rozmowa dotyczy pieniędzy. Nie podawaj kodów BLIK nieznanym osobom. W sprawach finansowych kieruj się ograniczonym zaufaniem, wykaż się czujnością i nie daj się oszukać.
W sobotę (22.06.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Bartoszycach przyszedł mieszkaniec gminy Sępopol, którego oszukano metodą „na fałszywego bankowca”. 30-latek odebrał telefon i od nieznanego rozmówcy usłyszał, że ktoś usiłował, zaciągnąć kredyt na jego dane. Fałszywy bankowiec uspokajał, że sprawę zna policja i inne banki, ale w związku z tym incydentem będzie konieczność zabezpieczenia posiadanych środków poprzez przelanie na inne konta. Mężczyzna uwierzył we wszystko co usłyszał i nie zweryfikował tych informacji. Następnie podał 3 kody BLIK oraz wykonał szybki przelew na wskazane konto i stracił 15 000 zł.
Oszust wywołał w mężczyźnie strach przed utratą pieniędzy. To skrajna emocja, która wyłącza racjonalne myślenie. Jeśli oszustowi uda się wprowadzić nas w taki stan „przepadliśmy”. Apelujemy! Nie wdawaj się w rozmowę z kimś, kto wmawia Ci, że Twoje pieniądze są zagrożone i oferuje bezinteresowną pomoc. Zweryfikuj informację w swoim banku. Nie daj się oszukać!
(mk/kh)