Pokrzywdzona straciła ponad 100 tysięcy złotych w wyniku oszustwa „na policjanta”
Apelujemy w dalszym ciągu o zachowanie rozsądku podczas rozmów z nieznanymi nam osobami. W ostatnim czasie informowaliśmy o nieudanych próbach oszustwa „na policjanta, pracownika banku i poczty”. Niestety mieszkanka Iławy w wyniku tego oszustwa straciła ponad 100 tysięcy złotych.
W poniedziałek (06.03.2024 r.) do mieszkanki Iławy zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako funkcjonariusz policji z Komendy Powiatowej Policji w Iławie. „Policjant” oświadczył, że jest przeprowadzana tajna akcja i jest potrzeba przekazania policji pieniędzy, które po akcji zostaną zwrócone. Pokrzywdzona zgodnie z ustaleniami przekazał 100 tysięcy złotych oraz złoto. Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Iławie prowadzą czynności w tej sprawie.
Tymczasem do innej mieszkanki miasta zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika „Poczty Polskiej”. Kobieta oświadczyła, że mężczyzna próbował od niej wyłudzić pieniądze twierdząc, że ma do odebrania przesyłki polecone na poczcie.
Natomiast do mieszkańca Iławy zadzwoniła kobieta podając się za pracownika banku w celu weryfikacji kredytu, o który miał ubiegać się pokrzywdzony. Mężczyzna oświadczył, że nie składał wniosku o kredyt a konto ma w innym banku. I po kilku minutach na telefon pokrzywdzonego zadzwonił mężczyzna twierdząc, że dzwoni z banku, w którym konto miał mieć mieszkaniec Iławy. Oświadczył, że robią zabezpieczenie systemu, gdyż występują liczne wyłudzenia danych osobowych. Mężczyzna podejrzewając, że jest to oszustwo nie podał żadnych danych a o zaistniałej sytuacji poinformował policjantów.
To tylko trzy z wielu przykładów oszustw z kilku minionych dni.
Pamiętajmy!
Nigdy żaden funkcjonariusz policji lub innej służby nie proponuje przechowania oszczędności czy udziału w tajnej akcji. Jeżeli nie jesteśmy pewni, co do zamiarów nieznanego nam rozmówcy, skontaktujmy się z najbliższą jednostką policji w celu zweryfikowania takiej możliwości. Nie udostępniajmy nieznanym nam osobom swoich danych personalnych, kodów Blik, numer rachunków bankowych, a także innych wrażliwych danych. Oszuści nie zaprzestają i próbują na różne sposoby wyłudzić pieniądze lub nasze dane.
(jk/kh)