Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Tato, to mój nowy numer telefonu”

Wiadomość przesłana za pośrednictwem jednego z komunikatorów o takiej treści wyświetliła się w telefonie 64-latka. Oszust, podający się za syna mężczyzny, w dalszej korespondencji poinformował, że poprzedni telefon się zepsuł i teraz ma zastępczy, a to jest jego nowy numer. Następnie wysłał numer konta i poprosił pokrzywdzonego o pilne przelanie pieniędzy za zaległy rachunek. Jak się później okazało mężczyzna przelał na konto oszustów prawie 3 tysiące złotych.

Oszuści wpadają na coraz to nowsze metody wyłudzania pieniędzy. W poniedziałek (27.11.2023 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Przestępcy wyłudzili od pewnego 64-latka prawie 3 tysiące złotych. Mieszkaniec Olsztyna otrzymał na telefon wiadomość za pośrednictwem komunikatora o treści: Tato, to mój nowy numer telefonu”. Następnie osoba podająca się za syna, poinformowała, że jej poprzedni telefon się popsuł i teraz ma zastępczy numer. Osoba prosiła o kontynuację rozmowy przez komunikator. W dalszej korespondencji rzekomy syn poprosił o zapłatę rachunku w kwocie prawie 3000 złotych, przesyłając numer konta, ponieważ miał problemy z zalogowaniem się do swojej bankowości elektronicznej. 64-latek przelał pieniądze na podany rachunek bankowy. Otrzymał jeszcze kolejną prośbę o zapłatę rachunku. Tym razem mężczyzna postanowił jednak zadzwonić do rzekomego syna, aby potwierdzić jego tożsamość. Połączenia były odrzucane. Sprawa wyszła na jaw, kiedy mieszkaniec Olsztyna skontaktował się z członkiem rodziny, który zaprzeczył, aby jego syn miał problemy z telefonem. 64-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. W rezultacie doszło do utraty prawie 3 tysięcy złotych.

Pamiętajmy!

Jedynie nasza odpowiedzialna i świadoma zagrożeń postawa może być najskuteczniejszą metodą na uniknięcie oszustwa. Aby nie stać się ofiarą przestępczego procederu stosujmy zawsze zasadę ograniczonego zaufania i nie wierzmy w to, co ktoś nam mówi przez telefon. W razie wątpliwości potwierdźmy tożsamość osoby, z którą rozmawiamy i prawdziwość jej intencji. We wszystkich przypadkach możliwości popełnienia oszustwa - zakończmy połączenie i zadzwońmy na numer alarmowy policji.

(pż/kh)

Powrót na górę strony