Oszustwo na pracownika banku
Pewna 34-latka po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła prawie 10 tysięcy złotych. Zawsze bądźmy czujni i miejmy się na baczności, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Nie dajmy się zwieść historiom wymyślanym przez oszustów. Bezpieczeństwo, również te w sieci, zależy od nas samych.
W poniedziałek (11.09.2023 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. W piątek (08.09.2023 r.) do pewnej 34-latki zadzwoniła osoba, podająca się za rzekomego przedstawiciela banku, w którym posiada konto z informacją o próbie wyłudzenia kredytu. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Rozmówca w tej sytuacji polecił, aby postępowała według jego instrukcji w celu szybkiego zabezpieczenia środków znajdujących się na rachunku bankowym. Kobieta miała zainstalować aplikację i zmienić dane logowania do bankowości elektronicznej. Następnie rzekomy przedstawiciel placówki bankowej polecił jej przelanie gotówki za pomocą kodów BLIK, zapewniając, że jest to jedyny sposób zabezpieczenia środków na koncie. Po dokonaniu ostatniej transakcji rzekomy pracownik zapewnił, że jej oszczędności są już bezpieczne. To jednak nie dawało kobiecie spokoju. Osobiście wybrała się do banku, gdzie otrzymała tylko potwierdzenie, że padła ofiarą oszustwa. 34-latka straciła łącznie prawie 10 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
(pż/kh)