Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Galerie zdjęć

Ruszyła kampania "Nie jesteś na sprzedaż"

Data publikacji 22.07.2015

„Nie jesteś na sprzedaż” – pod tym hasłem trwa emisja spotów telewizyjnych i radiowych, która jest pierwszą częścią kampanii dotyczącej przestępstw handlu ludźmi. Kampanię realizuje m. in. Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie w ramach realizacji projektu „Bezpieczna Europa – walka z przestępczością transgraniczną i zorganizowaną na wschodniej granicy Unii Europejskiej”. Jej celem jest uświadomienie potencjalnym ofiarom szeroko pojętego handlu ludźmi ryzyka lekkomyślnego wyjazdu w celach zarobkowych za granicę.

Przestępstwo handlu ludźmi to pewnego rodzaju forma niewolnictwa, tyle że istniejąca we współczesnym cywilizowanym świecie. Jest ona zbrodnią, godzącą w podstawowe wartości człowieka, jakimi są wolności i godność ludzka. Obecnie współczesne niewolnictwo może przybierać formę wykorzystania seksualnego, pracy przymusowej, handlu organami.
Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie w ramach realizacji projektu „Bezpieczna Europa – walka z przestępczością transgraniczną i zorganizowaną na wschodniej granicy Unii Europejskiej” dofinansowanego z funduszy norweskich rozpoczyna społeczną kampanię  informacyjno-edukacyjną. Jej celem  jest zwiększenie świadomości potencjalnych ofiar w obszarze szeroko rozumianego handlu ludźmi, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystywania seksualnego oraz pracy przymusowej. Kampania obejmuje 5 województw: lubelskie, mazowieckie, podkarpackie, podlaskie, warmińsko-mazurskie. Będzie prowadzona w dwóch odsłonach skierowanych do osób młodych, najczęściej padających ofiarą przemocy seksualnej za granicą oraz osób w średnim wieku (45+), najczęściej padających ofiarą pracy przymusowej.
Obecnie rusza pierwsza część kampanii.  Seria spotów telewizyjnych i radiowych uzupełnionych ulotkami pod wspólnym hasłem „Nie jesteś na sprzedaż” ma uświadomić zagrożenia, jakimi skutkować mogą pochopne, emocjonalne decyzje. Możliwość pracy za granicą kusząca lukratywnymi obietnicami, wspaniałym stylem życia – taka „łatwa” droga jest szczególnie najeżona niebezpieczeństwami i należy zachować czujność.
 

Powrót na górę strony