Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Szybka i skuteczna reakcja oficera dyżurnego na zgłoszenie o zagrożonym życiu 36-latka

„Dziękuję za służbę na rzecz obywateli zasługującą na słowa najwyższego uznania” -to słowa z pisma, które wpłynęło do Komendanta Powiatowego Policji w Piszu z Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Przesłane podziękowanie dotyczy oficera dyżurnego piskiej komendy, który bardzo szybko i skutecznie zareagował po uzyskaniu informacji o mężczyźnie, który zamierzał odebrać sobie życie.

W czwartek (13.05.2021) oficer dyżurny piskiej komendy asp. Paweł Józefczuk otrzymał telefoniczną informację od Rzecznika Praw Pacjenta, że na infolinię dla pacjentów zadzwonił mieszkaniec Pisza, twierdząc, że ma myśli samobójcze.

Oficer dyżurny w pierwszej kolejności ustalił miejsce zamieszkania tego mężczyzny, a następnie natychmiast skierował tam patrol. W mieszkaniu funkcjonariusze zastali 36-letniego mężczyznę, który rzeczywiście myślał o odebraniu sobie życia. Policjanci zaczęli z nim rozmawiać i przekonywać do tego, aby w tej trudnej dla niego sytuacji, skorzystał z pomocy profesjonalistów i wyraził zgodę na leczenie. Tak też się stało. 36-latek zabrany został do szpitala.

Jeszcze tego samego dnia na ręce Komendanta Powiatowego Policji w Piszu, mł. insp Marcina Kubasa wpłynęło podziękowanie z Biura Rzecznika Praw Pacjenta Departament ds. Zdrowia Psychicznego za odpowiedzialne podejście do zgłoszenia i wzorową postawę, jaką wykazał się oficer dyżurny piskiej komendy asp. Paweł Józefczuk.

W piśmie nadesłanym przez Rzecznika Praw Pacjenta czytamy: „Dzięki odpowiedzialnemu podejściu do zgłoszenia oraz szybkiej reakcji dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Piszu udało się pomóc człowiekowi, który tej pomocy potrzebował. (…) Dziękuję za służbę na rzec obywateli zasługującą na słowa najwyższego uznania”.

W trudnej chwili nie obawiaj się poprosić o pomoc!

Przypominamy, że działa całodobowa infolinia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego. Jest to bezpłatna pomoc przez 7 dni w tygodniu i wsparcie telefoniczne dyżurnych specjalistów: psychiatrów, psychologów, prawników i pracowników socjalnych - to uruchomione w grudniu 2017 roku przez Fundację "Itaka" Centrum Wsparcia dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego.

Centrum Wsparcia to projekt Fundacji "Itaka", realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. śmierci, utraty pracy, rozwodu, lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniem autodestrukcyjnym. Pomoc ta skierowana jest do osób w każdym wieku.

"Centrum Wsparcia" oferuje całodobową pomoc i wsparcie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez mail i czat.

Dyżurni eksperci w Centrum udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc. Wszelkie informacje na temat m.in. godzin dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie https://liniawsparcia.pl/ Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.


(asz/tm)

Powrót na górę strony