Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

KGP/KWP: Finał jubileuszowej XXX edycji konkursu „Policjant Roku Ruchu Drogowego”

36 zawodników reprezentujących 17 garnizonów Policji oraz Żandarmerię Wojskową. Wszyscy oni cztery dni walczyli o tytuł najlepszego policjanta ruchu drogowego w kraju, rywalizując w 6 konkurencjach sprawdzających ich wiedzę i umiejętności zawodowe. Sierż. szt. Cezary Piotrowski z KMP w Olsztynie zajął 5. miejsce w klasyfikacji indywidualnej i wspólnie z asp. Marcinem Grabskim z KPP w Szczytnie wylądowali na tej samej pozycji w klasyfikacji drużynowej.

Najlepsi funkcjonariusze drogówki z całego kraju przyjechali do Warszawy, aby walczyć w finale XXX edycji Ogólnopolskiego Konkursu ,,Policjant Roku Ruchu Drogowego”. Organizatorzy przygotowali dla startujących sześć konkurencji. Przed południem zakończono ostatnią konkurencję jazdy sprawnościowej samochodem osobowym po wyznaczonym torze, a ostateczne wyniki i zwycięzców przedstawiono podczas ceremonii podsumowującej konkurs, która odbyła się w Komendzie Głównej Policji.

W uroczystym spotkaniu wziął udział Sekretarz Stanu w MSWiA Jarosław Zieliński, Zastępca Komendanta Głównego Policji nadinsp. Jan Lach, Zastępca Komendanta Stołecznego Policji mł. insp. Andrzej Krajewski, Wojewoda Mazowiecki Zdzisław Sipiera, kierownictwo polskiej Policji oraz wszyscy uczestnicy zmagający się w tegorocznym konkursie na najlepszego policjanta ruchu drogowego.

–  Jest to najstarszy konkurs zawodowy w polskiej Policji. Warto podkreślić, że nie jest to forma plebiscytu, ale trudny sprawdzian wiedzy, umiejętności i sprawności policjantów ruchu drogowego. Gratuluję zwycięzcom, a także wszystkim zawodnikom, bo niezaprzeczalnie jesteście najlepszymi z najlepszych i stanowicie policyjną elitę

– powiedział minister Jarosław Zieliński.

Zastępca Komendanta Stołecznego Policji mł. insp. Andrzej Krajewski podkreślał, że dla stołecznej komendy, jako współorganizatora zawodów, było to ogromne wyzwanie, ale też zaszczyt i honor.

– Obserwowałem wczorajsze zmagania policjantów podczas jazdy sprawnościowej motocyklem, rozgrywane w bardzo trudnych warunkach pogodowych i wszyscy policjanci, pomimo ulewnego deszczu, pokazali swój profesjonalizm. Wierzę, że z takim samym zaangażowaniem pełnicie codzienną służbę. Kształtujecie w ten sposób pozytywny wizerunek całej formacji, ponieważ hasło „Pomagamy i chronimy” nosicie w sercu

– powiedział komendant Krajewski.

Puchary i nagrody dla najlepszych drużyn, laureatów w poszczególnych konkurencjach oraz klasyfikacji generalnej wręczył minister Jarosław Zieliński wraz z komendantem nadinsp. Janem Lachem.

Drużynowo zwyciężyli:

  • I miejsce – Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie
  • II miejsce – Komenda Stołeczna Policji
  • III miejsce – Komenda Wojewódzka Policji w Białymstoku

W klasyfikacji indywidualnej pierwsze miejsce zajął st. asp. Tomasz Gałuszka z KWP Kraków. Drugie miejsce przypadło policjantowi z KSP mł. asp. Marcinowi Sulikowi, a trzecie asp. Michałowi Konkolowi z Gdańska

Reprezentujący Warmię i Mazury sierż. szt. Cezary Piotrowski z Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zajął miejsce tuż za podium, zdobywając tyle samo punktów co czwarty w klasyfikacji reprezentant garnizonu podlaskiego. Do indywidualnych sukcesów olsztyńskiego policjanta należy także zaliczyć najlepszy wynik w konkurencji związanej z kierowaniem ruchem drogowym na skrzyżowaniu.

- Podobnie jak w roku ubiegłym miałem zaszczyt reprezentować nasz garnizon w tym konkursie. Podczas zawodów panowała bardzo przyjazna atmosfera, dzięki czemu u pokonanych po kilku minutach na twarz powracał uśmiech. Podobnie jak w roku ubiegłym nie wracam do Olsztyna z pustymi rękami – zdobyłem tytuł policjanta najlepiej kierującego ruchem drogowym na skrzyżowaniu w Polsce. W klasyfikacji ogólnej uplasowałem się lepiej niż przed rokiem, choć nie będę ukrywał, że jechałem tu po miejsce pierwsze. Tym razem zwyciężył Tomasz Gałuszka, który startował w tych zawodach po raz dziewiąty i szczerze przyznam, że był z nas najlepszy.

- powiedział po konkursie olsztynski policjant.

Drugim reprezentantem Warmii i Mazur był asp. Marcin Grabski z Komendy Powiatowej Policji w Szczytnie, który w konkurencji kierowania ruchem drogowym na skrzyżowaniu zajął 2. miejsce, tuż za swoim kolegą z Olsztyna. Tak dobry wynik szczycieńskiego policjanta jest m.in. efektem tego, że w 2015 roku ukończył on kurs specjalistyczny w tym zakresie, który przygotowuje do kontroli drogowej, realizowania czynności na miejscu zdarzenia drogowego, bezpiecznego poruszania się pojazdem służbowym, itp. Celem takich kursów jest przygotowanie teoretyczne i praktyczne policjantów do pełnienia służby w komórkach organizacyjnych właściwych w sprawach ruchu drogowego.


Dzięki dobrym wynikom warmińsko - mazurskich policjantów w poszczególnych konkurencjach, zajęli oni 5. miejsce w klasyfikacji drużynowej.

 

  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #1
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #2
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #3
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #5
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #6
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #7
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #8
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #9
  • Uczestnicy uroczystości kończącej konkurs #10

 

Nagrodę specjalną otrzymał także uczestnik z najdłuższym stażem w Policji (23 lata służby) - st. asp. Kazimierz Wątroba.

Puchary za honorowe uczestnictwo w zawodach przyznano dwóm żołnierzom Żandarmerii Wojskowej, natomiast wszystkim zaproszonym gościom oraz uczestnikom zawodów wręczono okolicznościowe medale.

Zawody dla policjantów ruchu drogowego mają już trzydziestoletnią tradycję. Pokazują, jak ważna jest rola funkcjonariuszy „drogówki” w życiu społecznym. Mają oni bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo każdego uczestnika ruchu drogowego. Poprzez swoją pracę przyczyniają się do realizacji „Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013–2020”, którego głównymi celami są: doprowadzenie do mniejszej liczby wypadków drogowych, obniżenie liczby  zabitych na drogach zmniejszenie liczby osób ciężko rannych w wypadkach, ograniczenie prędkości rozwijanych na polskich drogach, większa dbałość o bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i motocyklistów.

(KSP/ ar/TM)