Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

NMLub.: Policjanci i wolontariusze PZU razem dla bezpieczeństwa pieszych

W ramach kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” na drogi powiatu nowomiejskiego wyruszyły policyjne patrole wraz z wolontariuszami PZU, którzy rozdawali kierowcom niebieskie serduszka, mające przypominać im o bezpieczeństwie pieszych.

Zadaniem wolontariuszy i policjantów jest zachęcenie kierowców do bezpiecznej jazdy i zwracania szczególnej uwagi na pieszych. Kierowcom będą w tym pomagać niebieskie serduszka Fundacji PZU. Umieszczone na nich hasła przypominają o pieszych i ich bezpieczeństwie. Dodatkowo, aby skutecznie wpłynąć na zmianę negatywnych zachowań przypominamy kierowcom, że ich bliscy również mogą być pieszymi, dlatego warto zachować ostrożność w trosce o ich bezpieczeństwo.

 – W tegorocznej odsłonie kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” koncentrujemy się na bezpieczeństwie pieszych. Współpraca z policją umożliwia bezpośrednie dotarcie do kierowców, którzy są kluczową grupą odbiorców naszej kampanii. Cieszymy się, że nasi pracownicy tak licznie angażują się w działania służące poprawie bezpieczeństwa. Mamy nadzieję, że dzięki bezpośredniemu kontaktowi wolontariuszy PZU z zatrzymywanymi kierowcami jeszcze silniej i skuteczniej dotrzemy do nich z naszym przekazem – mówi Agnieszka Kazimierska, koordynator ds. wolontariatu pracowniczego w Grupie PZU.

Specjalne patrole można spotkać na polskich drogach w ten weekend. Akcja swoim zasięgiem objęła cały kraj. Wolontariusze pojawili się w sobotę także na nowomiejskich drogach. W towarzystwie policjantów przekazywali niebieskie serduszka wszystkim zatrzymanym w ramach akcji kierowcom.

Celem tegorocznej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” jest zwrócenie uwagi, że zarówno kierowca, jak i pieszy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze. Wzajemne zrozumienie i przestrzeganie zasad, może znacząco wpłynąć na jego poprawę.

Podobnie jak w ubiegłym roku, głównym symbolem kampanii jest niebieskie serce. Na potrzeby kampanii przygotowano jego specjalną, zapachową wersję. Serduszko umieszczone w samochodzie będzie przypominać kierowcy, że osoby bliskie również mogą być pieszymi, dlatego warto zachować ostrożność w trosce o wspólne bezpieczeństwo. Na serduszkach znajdują się hasła namawiające kierowców do bezpiecznej jazdy i uważania na pieszych.  Kierowcy będą mogli otrzymać serce, z jednym z wybranych haseł:

„Nie bądź lwem, kiedy zbliżasz się do zebry”,
" Pasy to nie linia mety. Wolniej!”,
„Hamuj przed pasami, nie zwalniaj w uczuciach…”,
„Zebry są pod ochroną. Uważaj na pieszych”
„Kochanie, ja też czasem bywam na pasach! Uważaj na pieszych!”.

kgp/lm/af

Powrót na górę strony